top of page

WaarIkMeeBezigBen

De Roestige Rasp

Roestverven, is iets wat ik al heel lang wilde uitproberen. Ik wist al dat ik azijn nodig had, roestige spulletjes en natuurlijk de stof waarop ik de roestige rasp wilde printen. Eerst de rasp inpakken met de in azijn geweekte stoffen en na 4 dagen geduldig wachten en azijnspritsen(om het bundeltje vochtig te houden) pakte ik mijn roestige bundeltje uit.

Het was net alsof er schilfers ijzer op de stof bleven plakken, ik probeerde het uit te wassen, maar dat lukte niet. 'Ting!!' Idee, ik stopte de roestige stofjes in de azijn emmer om de schilfers eraf te weken, maar binnen de kortste keren waren niet alleen de schilfers losgeweekt, maar was alle roest opgelost en de tekeningen verdwenen :'(

OPNIEUW!! Deze keer zag ik de stof sneller verkleuren en dat zonder continu spritsen. De azijn had de roestige rasp goed voorbereid ;) Hieronder poging 2, want van poging 1 bleef niks meer over :P

Uitgelicht
Archief
Sociale Media
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Pinterest Icon
bottom of page